SPOLU TVORÍME

SPOLU TVORÍME

NOVÝ ZAJTRAJŠOK

NOVÝ
ZAJTRAJŠOK

V zmysle slovenského zákona o odpadoch budú obce na Slovensku povinné zabezpečiť
triedený zber odpadu z textilu už od 1. januára 2025.

V zmysle slovenského zákona o odpadoch budú obce na Slovensku povinné zabezpečiť triedený zber odpadu z textilu už od 1. januára 2025.

Bootstrap Slider

Obchodné podmienky

pre stránku www.textilny-odpad.sk


I. Úvodné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode: www.textilny-odpad.sk, ktorého prevádzkovateľom je: SPATE legal s. r. o., Marhuľová 5408/10B, 903 01 Senec, Slovensko, IČO: 56 598 441 (ďalej len „Poskytovateľ“).

Obchodné podmienky vymedzujú práva a povinnosti Poskytovateľa a Objednávateľa. Objednávateľ zaslaním objednávky súčasne potvrdzuje, že akceptuje tieto obchodné podmienky. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy obchodnými podmienkami a vzťahy nimi neupravené zákonom č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. Ak je zmluvnou stranou podnikateľ alebo subjekt verejného práva v zmysle §261 ods. 3) zákona č. 513/1991 Zb. obchodný zákonník (ďalej len „ObZ“), riadia sa vzťahy obchodnými podmienkami a vzťahy nimi neupravené sa riadia obchodným zákonníkom v platnom znení.



II. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

Objednávateľ objednáva tovar alebo služby, ktoré sú uvedené na internetových stránkach: www.textilny-odpad.sk. Proces objednávky je ukončený vyplnením a potvrdením formulára objednávky zo strany Objednávateľa. Potvrdením objednávky Objednávateľ prehlasuje, že záväzne u Poskytovateľ objednáva v objednávke uvedený tovar alebo službu, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, že s nimi súhlasí a považuje ich pre seba za záväzné.

Objednávka Objednávateľa sa pre účely obchodných podmienok považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy ohľadom kúpy tovarov alebo zmluvy o poskytnutí služieb uvedených v objednávke (ďalej len „Odberateľská zmluva“). Odberateľský zmluva ohľadne tovarov alebo služieb uvedených v objednávke je medzi Objednávateľom a Poskytovateľom uzavretá v okamihu doručenia potvrdenia objednávky zo strany Poskytovateľa. Ak nie je dohodnuté inak, Odberateľský zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.

Objednávateľ prehlasuje, že potvrdením objednávky, vyslovene súhlasí so spôsobom uzavretia Odberateľskej zmluvy. Odberateľskou zmluvou sa Poskytovateľ zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu uvedenú v objednávke podľa obchodným podmienok na miesto dodania tovaru uvedeného v objednávke a Objednávateľ sa zaväzuje tento tovar alebo službu od Poskytovateľa prípadne od ním zvoleného prepravcu prevziať a zaplatiť Poskytovateľovi cenu uvedenú v objednávke. Pre vylúčenie pochybností platí, že miestom dodania služby pre online školenia je zaslanie prístupových údajov na online školenie na email Objednávateľa uvedený v objednávke.


III. Dodacie a dopravné podmienky

Objednávateľ bezvýhradne súhlasí so zaslaním elektronickej faktúry za objednané služby alebo tovar a netrvá na doručení faktúry v tlačenej podobe.

Ak má Poskytovateľ tovar na sklade, odosiela ho spravidla do siedmich pracovných dní (mimo ohlásenej dovolenky) od prijatia úhrady.
Dodaním tovaru sa rozumie podľa týchto obchodných podmienok okamih doručenia tovaru Objednávateľovi v súlade s Odberateľskou zmluvou. Bezdôvodné odmietnutie tovaru alebo služby Objednávateľom sa nepovažuje za nesplnenie povinnosti dodať tovar alebo službu zo strany Poskytovateľa. Ak je Objednávateľom podnikateľský subjekt alebo subjekt verejného práva, odoslanie prístupových údajov k online školeniu, ktoré sa následne uskutoční v online priestore v dojednanom termíne, na emailovú adresu Objednávateľa uvedenú v objednávke sa považuje za riadne dodanie služby aj bez ohľadu na skutočnosť, že sa Objednávateľ z technických, pracovných alebo iných príčin na strane Objednávateľa nemohol prihlásiť.

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Objednávateľa okamihom zaplatenia dojednanej ceny nasledujúcim spôsobom: (i) pri platbe dobierkou, sa rozumie zaplatenie dojednanej ceny prepravcovi; (ii) pri prevode na účet sa rozumie zaplatenie dojednanej ceny pripísanie prostriedkov na účet Poskytovateľa; (iii) pri online plateb kartou sa rozumie zaplatenie dojednanej ceny pripísanie prostriedkov na účet Poskytovateľa.
Spôsob dodania tovaru: kuriérom alebo inou poštovou či prepravnou službou.

Tovar je zabalený tak, aby bol chránený pred poškodením. Objednávateľ má právo odmietnuť prevziať tovar od prepravcu v prípade, že je tovar doručený v poškodenom obale.

Ak nie je uvedené inak, náklady na dodanie tovaru pre zásielky tovaru v SR je účtované vo výške 5,90 Eur.

Poskytovateľ na internetovej stránke sprístupňuje aj všeobecné vzorové dokumenty. Poskytovateľ upozorňuje, že poskytnutie vzorového dokumentu sa nepovažuje za poskytnutie právnej služby. Použitie vzorového dokumentu v rozpore s poskytnutou licenciou môže naplniť skutkovú podstatu trestného činu porušovania autorského práva podľa § 283 Trestného zákona.


IV. Licenčné podmienky

Licencia pre Objednávateľa, ktorý je subjektom verejného práva

S účinnosťou od momentu prijatia platby za poskytnutie konkrétneho vzorového dokumentu prípadne prijatia platby za službu, súčasťou ktorej je poskytnutie vzorového dokumentu, Poskytovateľ poskytuje Objednávateľovi, ktorý je subjektom verejného práva v zmysle §261 ods. 3) ObZ, nevýhradné právo používať obsah sprístupneného vzorového dokumentu výlučne pre vlastnú potrebu Objednávateľa na nekomerčné účely. Objednávateľ je oprávnený modifikovať poskytnuté vzorové dokumenty vrátane ich spracovania či zapracovania do iných dokumentov Objednávateľa ako aj zverejniť dokumenty vyhotovené na základe poskytnutých vzorových dokumentov v súlade s požiadavkami podľa osobitných predpisov (najmä ich spracovaním do všeobecne záväzných nariadení Objednávateľa a následným zverejnením). Pre vylúčenie pochybností Objednávateľ nie je oprávnený sprístupňovať vzorový dokument ako celok alebo akúkoľvek jeho časť iným subjektom verejného práva. Licencia sa poskytuje s územnou platnosťou pre územie Slovenskej republiky a časovou platnosťou po dobu trvania autorskoprávnej ochrany.

Akékoľvek iné použitie obsahu sprístupneného vzorového dokumentu ako celku alebo jednotlivých častí, najmä ďalšie šírenie vzorového dokumentu v rozpore s poskytnutou licenciou si vyžaduje predchádzajúci súhlas Poskytovateľa.

V prípade porušenia tejto licencie, najmä nie však výlučne odplatné alebo bezodplatné sprístupnenie vzorového dokumentu iným subjektom, je Objednávateľ, ktorý je subjektom verejného práva, povinný zaplatiť Poskytovateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1 000 EUR za každé porušenie jednotlivo. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Poskytovateľa na náhradu škody.


Licencia pre ostatných Objednávateľov

S účinnosťou od momentu prijatia platby za poskytnutie konkrétneho vzorového dokumentu prípadne prijatia platby za službu, súčasťou ktorej je poskytnutie vzorového dokumentu , Poskytovateľ poskytuje Objednávateľovi, ktorý nie je subjektom verejného práva v zmysle §261 ods. 3) ObZ, nevýhradné právo používať obsah sprístupneného vzorového dokumentu výlučne pre vlastnú potrebu Objednávateľa na nekomerčné účely. Objednávateľ je oprávnený modifikovať poskytnuté vzorové dokumenty vrátane ich spracovania či zapracovania do iných nekomerčných dokumentov Objednávateľa. Pre vylúčenie pochybností Objednávateľ nie je oprávnený sprístupňovať vzorový dokument ako celok alebo akúkoľvek jeho časť iným subjektom. Licencia sa poskytuje s územnou platnosťou pre územie Slovenskej republiky a časovou platnosťou po dobu trvania autorskoprávnej ochrany.

Akékoľvek iné použitie obsahu sprístupneného vzorového dokumentu ako celku alebo jednotlivých častí, najmä ďalšie šírenie vzorového dokumentu v rozpore s poskytnutou licenciou, si vyžaduje predchádzajúci súhlas Poskytovateľa. V prípade porušenia tejto licencie, najmä nie však výlučne, odplatné alebo bezodplatné sprístupnenie vzorového dokumentu iným subjektom, je Objednávateľ povinný za každé porušenie jednotlivo zaplatiť Poskytovateľovi zmluvnú pokutu vo výške podľa nasledujúcej tabuľky.


Objednávateľ Výška zmluvnej pokuty
Fyzická osoba podnikateľ a právnická osoba 3 000 EUR
Fyzická osoba (nepodnikateľ) 1 000 EUR
 

Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Poskytovateľa na náhradu škody.


V. Platobné podmienky

  •  pri platbe dobierkou sa rozumie zaplatenie kúpnej ceny prepravcovi (spoplatnené sumou 0,99 Eur)
  •  prevodom na účet Poskytovateľa
  •  online platba kartou na účet Poskytovateľa


VI. Reklamačný poriadok a odstúpenie od zmluvy

Objednávateľ má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej potvrdením Poskytovateľom. Po potvrdení objednávky iba v prípade, že Poskytovateľ nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je Objednávateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi škodu vzniknutú týmto jednaním.

Poskytovateľ uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade nákupu tovaru „na objednávku“, ktoré bolo nutné na želanie zákazníka zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov. Storno poplatok môže byť do výšky až 50% z celkovej ceny tovaru.

Objednávateľ, je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Ustanovenia v tejto časti neplatia pre právnické osoby, pre fyzické osoby – podnikateľov ani pre subjekty verejného práva.

Objednávateľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Poskytovateľa v listinnej podobe alebo emailom na adrese reklamacie@spate.sk . Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľ, môže použiť aj formulár na odstúpenie od zmluvy. Ak sa takto rozhodnete, zašlite nám spolu s tovarom písomné vyhlásenie o odstúpení zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre finančné vysporiadanie. 

[link na FORMULAR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY.]

Tovar zašlite spolu s dokladom o kúpe najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru na adresu Poskytovateľa. Pokiaľ chce Objednávateľ – spotrebiteľ uplatniť toto právo, musí vrátiť tovar v absolútne neporušenom stave, viditeľne neponičený a bez príznakov akejkoľvek neodbornej manipulácie v originálnom úplne neporušenom obale a zo všetkými dodanými náležitosťami, ako je napr. návod, záručný list a kompletné príslušenstvo. Po odstúpení od zmluvy znášate iba náklady na vrátenie tovaru Poskytovateľovi. Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.


VII. Ochrana osobných údajov

Všetky potrebné informácie sa dozviete na www.textilny-odpad.sk/spracovanie-osobnych-udajov.


VIII. Riešenie sporov a iné

Prípadné spory medzi Poskytovateľom a Objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom, je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov (napríklad Slovenskú obchodná inšpekciu) alebo spor riešiť prostredníctvom ADR platformy. V záujme predchádzaniu zbytočných nákladov na oboch stranách Poskytovateľ odporúča Objednávateľovi, ktorý je spotrebiteľom, za účelom vyriešenia vzniknutej situácie kontaktovať Poskytovateľa skôr ako by mal pristúpiť k mimosúdnemu riešeniu sporu. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní. Kontaktnou e-mailovou adresou je info@spate.sk. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.10.2024 a rušia predchádzajúce znenie VOP. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Poskytovateľ tiež ďakujem portálu Freepik za poskytnutie licencií k viacerým použitým obrázkom.